Pazar, Ocak 15, 2006

Yeni Groovy

Yazılım dünyasının en güzel özelliklerinden biri, birkaç ay kendisinden uzak kaldığınızda, size pek çok yeni ürünler göstermesi... Bir süredir gerek işte uğraştığımız projelerden, gerek de akşamleyin farklı alanlarla ilgileniyor olmamdan dolayı, java dünyasındaki yenilikleri takip edemiyordum. Bugün biraz internette dolaştım, java.net, clientjava.com ve diğer popüler sitelerdeki geçmiş blogları takip ettim. Özellikle groovy ve netbeans beni çok etkiledi. Kendim yazılım geliştirirken, IntelliJ'i kullanıyorum. IntelliJ pek çok açıdan bütün diğer IDE'lerden daha fazla verimlilik kazandıran özelliğe sahip. Ama yine de Netbeans'in özellikle Matisse adlı GUI tasarımı için kullanılan modülü harika. IntelliJ'de veya şu ana gördüğüm diğer GUI tasarım araçlarından çok daha kullanışlı ve özellikli.

Bu arada, java.net'te birinin yazısını okuyordum. Microsoft'un pazarlama yöneticilerinden biri yeni VS'deki Rename ve IntelliSense özelliklerinin çok büyük yenilikler olduğunu söylüyormuş. Halbuki bunlar Eclipse, IntelliJ gibi java IDE'lerinin artık yıllar önce geride bıraktıkları standart özellikler. MS dünyasını doğrudan gözlemleyemiyorum. Çalıştığım yerde herkes java üzerinde çalışıyor. Evde de MS'in ürünlerini yüklemedim. Ancak dolaylı yollardan öğrendiklerim kadarıyla Java platformu, MS'den hem görsel tasarımda, hem de yenilikçi IDE özelliklerinde birkaç sene daha önde.

İki sene önce Petran/MedArt firmasında çalışırken yöneticilerimizden biri -Ömer Oruç- çok güzel bir söz söylemişti. Tam olarak dediklerini hatırlayamıyorum, ama yaklaşık şu anlama geliyordu: Uzun vadede, açık platformlar, kapalı platformlara göre üstünlük sağlar. Çünkü açık platformlar, çok daha fazla insanın katkısıyla gelişir.

Java dünyasındaki çok sayıdaki yenilikten biri de Groovy. Daha önce Ruby on Rails ile ilgili izlenimlerimi birkaç defa yazmıştım. Groovy, Ruby'nin güzel yönlerini java ortamında yapmaya izin veren bir ortam. Ortam diyorum, çünkü içinde yeni bir programlama dili, bir MVC web framework, debug etmeyi kolaylaştıran bir konsol, COM objelerini scriptle programlamayı sağlayan bir kütüphane gibi çok sayıda teknolojiyi barındırıyor. Umarım yeterince yazılım geliştirici tarafından Groovy kullanılır ki, zaman içinde daha da fazla gelişebilsin.

Hiç yorum yok: