Cuma, Temmuz 06, 2007

MSN Şifresini Değiştirmek Ne Kadar Zor Olmalı?

Microsoft ürünlerine olan güvenim her geçen gün daha da azalıyor. Çok basit bir işi bile zorlaştırmanın akla gelmeyecek yollarını buluyor Microsoft. Misal, MSN şifrenizi değiştirmek istiyorsunuz...

Bir kişinin kullandığı hesabın şifresini değiştirmek ne kadar zor olabilir? Ne kadar zor olursa o kadar iyi diye düşünmüş herhalde Microsoft. Hesabıma girdim, linkleri dolaşıyorum. Üste aşağı her yere bakıyorum yok. Help linkini gördüm tıkladım. Password diye arattım. Bulamadım. Change password dedim, hiç cevap bile çıkmadı. Help sayfasına koymamayı iyi düşünmüşler, böylece ümidimi kaybedip şifremi değiştirmekten vazgeçecektim.
Neyse ki, google var. Google'da arattım change msn password. Sağolsun, birileri bu sorunu yanıtlamış. Meğer hiç alakası ve linki olmayan bir sayfaya girmek gerekiyormuş şifre değiştirmek için...
Paul Graham geçen bir yazısında "Microsoft is Dead" yazmıştı. Sonra Martin Fowler de .Net'in ilk çıkışındaki beklentileri karşılamadığını, kendi firmasındaki .Net programcılarının platformu terk ettiğini yazmıştı. Çok tepki almıştı bu yazılar. Fakat görünen köy kılavuz istemez. Basit bir işi, uzman bir kullanıcıyı bile zorlayacak şekilde yaptırırsanız, acemi kullanıcılar ne yapsın... MS bu gidişle daha çok pazar kaybedecek...

Hiç yorum yok: