Cumartesi, Mart 17, 2007

Vikipedine katkıda bulunun!

Vikipedi'ni biliyorsunuzdur. Herkesin katkısına açık, sürekli gelişen, belki dünyanın en büyük ansiklopedisi. Her konuda bilgi maddeleri var. Teknik konu başlıklarından, ünlü insanlara, tarihten, güncel olaylara kadar her konu var. Türkçe içerikli konu başlıklarının sayısı 50000'i geçmiş. Ancak nüfusu Türkiye'nin onda biri olan İsveç, Danimarka gibi ülkelerin makale sayıları 100-200 binleri buluyor.

Bildiğiniz, üzerine yazı yazabileceğiniz bir konu varsa herkesin paylaşımına sunmayı düşünün. Ben kendimden görüyorum, yaklaşık 2 yıldır, hangi konuda bir şey öğrenmek istesem, hep vikipedinden araştırıyorum önce. Tabi henüz Türkçe yeterli içeriğe sahip olmadığından, genelde İngilizce içeriğe bakıyorum. Ama aradaki farkın zamanla azalacağını umuyorum.

Şu linkten, vikipedine nasıl katkıda bulunabileceğinize dair, çeşitli önerileri bulabilirsiniz:

Vikipedini kullanmak da çok kolay. Herhangi bir sayfaya girin ve yukarıdaki "değiştir" linkini tıklayın.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Madde sayısının az olmasından bende şikayetçiyim ama gerçekçi olmak lazım: örnek verdiğiniz kuzey Avrupa ülkelerinin entellektüel birikimi, bizimle, hatta ABD ve AB geneli ile bile kıyaslanamaz.

Yine de, bu kadar az olmaması gerektiği konusunda katılıyorum. İnsan olarak üretmeyi, özellikle de entellektüel değer üretmeyi sevmiyoruz. Bunun dışında, miskinlik de var. Ayrıca, insanlar çok fazla çalışıyor, mutsuz yaşıyor ve sosyal ortam bulamıyorlar. Bunların hepsini topladığınızda, bu hali bile iyi diyebilirim.