Çarşamba, Mart 14, 2007

EFQM 32 Altkriter

Yaklaşık yarım saatten beri bir ödev için, EFQM'in 32 alt kriterini arıyordum. İlginçtir, İngilizce aramalarda bulamadım. Muhakkak bir yerlerde vardır, ama binlerce sayfayı incelemeye vaktim yok. Türkçe arama yaptım, googleda ikinci sıradaki link 32 alt kriterin detaylı tanımlarını içeriyordu. Demek Türkçe bilmenin bilgiye ulaşmak açısından avantajlı olduğu durumlar da oluyor... :)

Ancak önemli bir not: Türkçe sayfa MEB'in Mersin şubesinin web sayfasında yayınlanmış fakat sonra yayından kaldırılmış. Sayfayı görmek için doğrudan linki tıklamak yerine, googleın arşivindeki sürümü çekmek gerekiyor:

http://72.14.209.104/search?q=cache:UxITWhLCAssJ:mersin.meb.gov.tr/TKY_WEB_sitesi/E%C4%9E%C4%B0T%C4%B0M%2520D%C3%96K%C3%9CMANLARI/EFQM%2520M%C3%9CKEMMELL%C4%B0K%2520MODEL%C4%B0%2520%25202000.doc+efqm+32+alt+kriter&hl=tr&ct=clnk&cd=4

Güncelleme: Googleda çıkan sonuçları biraz daha inceledim. MEB'nin pek çok biriminden aynı dokümana erişmek mümkün. Hem çok şaşırdım hem de sevindim, MEB'in bu konuya bu kadar öncelik vermesine. Umarım bu modeli uygulamada başarılı oluyorlardır...

Güncelleme 2: Yukarıdaki link artık çalışmıyor. MEB'in dokümanından başlıkları almıştım. Bunlarla hazırladığım küçük bir ödev vardı. Onun linkini veriyorum, buradan 32 altkriteri görebilirsiniz:

Hiç yorum yok: