Çarşamba, Eylül 05, 2007

limited or no connectivity



Bir süredir laptopumda kablosuz ağlara bağlanmakla ilgili sorun yaşıyordum. Bazen bağlanıyor bazen bağlanmıyordu. Belki başkaları da aynı problemi yaşamış olabilir diye buraya yazıyorum. Bilgisayarınızda "limited or no connectivity" veya türkçesiyle "bağlantı yok veya sınırlı" hatası alıyorsanız, bunu da bir kontrol edin. Başlat > Çalıştır > cmd yazın. ipconfig yazın. Çıkan ip adresiniz eğer 169.254.x.x şeklindeyse, muhtemelen sizin sorununuz da benimkiyle aynı. Şu adreste http://slees.net/2006/09/25/ip-169254xx/ sorunun çözümü yazılıyor. Kısaca, bilgisayarınızda bir casus (spy) programı yüklenmiş. Bunu temizlemek için winsockfix programını indirin. Fakat benim sorunumu bu da çözmedi. Biraz daha araştırdım. activexdebugger32.exe adlı bir virüs bilgisayarıma bulaşmış. Bunu temizlemek için, http://www.yazguven.com/ sitesinde bir temizleyici yazılmış. İndirdim, çalıştırdım.
Fakat bu çözümler işe yaramadı. Sonunda statik ip verdim. Bunun için Network Connections > View Network Connections > Wireless Network Connection > Properties > TCP-IP Settings > (Use the following IP Address: 192.168.1.3, subnet mask: 255.255.255.0, Default Gateway: 192.168.1.1, Use the following DNS Server: Preferred DNS Server: 208.67.222.222)
Kendi modeminizde bu ayarları yapabilirsiniz. Fakat ip adres belki değişebilir, sondaki 3 yerine 10, 15 gibi bir rakam verebilirsiniz. Ayrıca subnet mask ve default gateway de farklı olabilir. Bunu anlamak için, modeme bağlanabilen başka bir bilgisayar varsa, onun içinde Start > Run > Cmd > ipconfig /all yazın ve bu bilgisayardaki ayarlara bakıp oradan kopyalayın.
Bu çözüm biraz fazla teknik detay içeriyor, bunları bilgisayara uzaksanız, belki yapmaktan çekinebilirsiniz. Ama aslında zor işler değil, biraz cesaretle, kurcalamakla yapabilirsiniz...

Hiç yorum yok: