Salı, Ağustos 12, 2008

Çevik Startup

Dharmesh Shah'ın onstartups.com blogundaki bir yazısına dair notlarım. Yeni bir teknoloji veya inovasyon iş girişiminde bulunmak isteyen girişimciler için faydalı dersler içeriyor:

Agile Software Startups: The Myth Of The Perfect Business Plan


Çok iyi bir ürün fikrim olabilir. Fakat 3-4 ayımı bu ürünün tanımlanması, dokümantasyonu için harcarsam, çok büyük hata etmiş olurum.


Yazılım geliştirme sürecinin tamamını planlamak zordur. Kendisi zuhur eden ve devirli bir yapıya sahiptir.

Çevik süreçlerin en önemli ilkelerinden biri, devirli olmasıdır. Müşteriyle birlikte yazılım geliştirilir.

Bütün bu genel geçer bilgilere rağmen, neden çağlayan (waterfall) tuzağına düşüyoruz? Bence önemli bir sebep, kaynak bulmak için iş planı oluşturmaya harcadığımız emekten kaynaklanıyor. Fakat aslında bu şart değil. İş planı olmadan kaynak bulabiliriz. Kaynak bulmadan, yazılım şirketi kurabiliriz.

Çevik ilkelerden öğrenebileceklerimiz var:

1. Faydalı yazılım, kapsamlı bir iş planından daha değerlidir:
2. Müşteri gelirleri, dış kaynaklardan daha değerlidir
Müşteri gelirleri, doğru problemi çözdüğümüzün açık kanıtıdır. Ne kadar erken, o kadar iyi. Bir şey doğru mudur, öğrenmek için, müşteriye sorarız. Müşterinin iletişim dili ise nakitledir.
3. Değişime yanıt vermek, planı takip etmekten daha değerlidir
Çoğu başarılı firma, orjinal iş planını takip etmez. Esneklik kilittir.
4. İyi şirket kurmak, şirket satmaktan daha önemli:
Satmak üzere kurulan bir şirket, vasat olmaya mahkumdur.

Hiç yorum yok: