Salı, Ağustos 12, 2008

Başlangıç Girişimleri İçin Kapsamlı İş Planı Oluşturmadan Kaynak Toplama

Dharmesh Shah'ın onstartups blogundan beğendiğim bir başka girişimcilik yazısına dair notlarım:

4 Quick Tips on Raising Startup Funding Without A Plan Or A PowerPoint

Boston'daki girişimci topluluğun bir üyesiyim. Çok sık rastladığım bir sorun var: İnsanlar kuruluş aşamasındayken inanılmaz derecede çok zamanı, kapsamlı iş planları hazırlamak için harcıyor. Halbuki bu planları hemen hemen kimse okumuyor. Çok biçimsel ve kapsamlı bir plan hazırlamadan da kaynak bulmak mümkündür. Bunun için önerilerim:

1. İyi bir hikaye oluşturun:



İnsanlar hikayelerden etkilenir. Hayal dünyasına hitap eder. İnsanları harekete geçiren tek gerekçe, insanın kendi iç gerekçeleridir. Hikayeler, hayal dünyasını tetiklemekle, muhataplarınızın kendi iç gerekçelerini oluşturmasına yardımcı olur.

2. Kaldıraç (leverage) etkisini gösterin:

Bunun bir diğer adı: rekabet üstünlüğü (unfair advantage). Mesela, iki üniversite öğrencisi, öğrencilikleri sırasında bir yazılım geliştiriyorlar. Bunların önemli bir rekabet üstünülüğü vardır: Rakipleri, yaşamak için pek çok para harcamaları gerekirken, üniversite öğrencileri, yaşamak için ek para harcamadan, yeni bir girişimde bulunmaktadır. Başka rekabet üstünlüğü örnekleri: bir müşteri grubuna erişim, potansiyel bir ortağa veya dağıtım kanalına erişim, nadir yeteneğe erişim, önceden hazırlanmış entellektüel varlık (IP)

3. Bebeğinizin çirkin olduğunu kabul edin:

Startupın kusurlarını görmezden gelmeyin. Fakat gelecekte nasıl güzelleşeceğini anlatmaya odaklanın.

4. Büyük hayal edin, küçük planlayın:

Başlangıç aşamasında çok az kaynağı bulunan fakat verimli bir şekilde çalışan firmaların başarılı olması daha kolay olur. Çünkü çok fazla para, firma yönetiminde işleri doğru yaptıkları yanılgısına sebep olur. Az para olunca, insanlar verimli bir şekilde çalışmaya zorlanırlar.

Hiç yorum yok: