Cuma, Şubat 08, 2008

İnternete bağlanamama sorunu

Bir süredir masaüstü bilgisayarım internete bağlanmıyordu. Bayağı uğraşmama rağmen, neden kaynaklandığını bulamıyordum. Sonunda az önce sorunun sebebini buldum. Eğer benzer bir probleminiz olursa diye buraya not ediyorum.

Benim bilgisayarımın (Win XP) ağ bağlantısı ayarlarında sorun yoktu, çünkü ağdaki diğer bilgisayarlara ping atabiliyordum. Fakat sonradan anladım ki, bilgisayarımın TCP/IP stack'i bir şekilde, bir program tarafından bozulmuş. Bunu düzeltmek için şunu yaptım:
Başlat > Çalıştır >
netsh int ip reset c:\resetlog.txt
komutunu verdim. Bu komutun sonucunda TCP/IP stack sıfırlandı. Sonra bağlantımı sağ tıklayıp, "tamir et" komutunu verdim. Sorun düzeldi.
Internete bağlanma sorunu yaşarsanız şu iki yazıyı okumanızı tavsiye ederim:
My computer does not connect to the network although other networked computers are functioning correctly
XP/2003: Reset or Reinstall to Correct a Bad TCP/IP Stack

Hiç yorum yok: