Cumartesi, Aralık 24, 2005

Programcılarla Mülakat

del.icio.us'dan yine güzel bir makale buldum: How to Interview a Programmer

Joshua Bloch, Dave Thomas gibi tanınmış mühendisler bir programcıyı işe alırken nelere dikkat ettiklerini anlatıyorlar.

Ben çalıştığım firmalara yeni bir programcı alınırken, kendi yaptığım mülakatlarda, özellikle küçük bir problem çözdürme tekniğini uyguluyorum. Programcıya bir alanı (mesela bir stok) nasıl modelleyeceğini soruyorum. Bazen de bir vaka anlatıp (mesela jetonla çalışan bir turnike), bunun çok basit bir şekilde programını yazmasını istiyorum. Ancak burada da beklediğim programcının çalışan bir turnikeyi programlaması değil, bu sistemin içindeki nesneleri ve çalışma mekanizmasını (state machine) tespit edebilmesi.

Tabi çok kısa bir zamanda ve mülakat gibi heyecanın yüksek olduğu bir vakitte bütün problemin tam olarak çözülmesini beklemiyorum. Genellikle programcıya yardımcı oluyorum, onunla birlikte problemi çözmeye çalışıyorum. Hedefim, sadece programcının düşünme yöntemini ve problem çözme yaklaşımını algılayabilmek.

Hiç yorum yok: