Salı, Ağustos 30, 2005

Podcasting: Radyo Webloglari

Internet giderek daha faydalı ve güzel bir hale geliyor. Internetin ilk zamanlarını hatırlıyorum, şimdikine göre ne kadar karışık ve gereksiz şeylerle doluymuş. Altavistayla arama yapardık ve saatler boyunca işe yarar hiçbir şey bulamazdık.

Şimdi Google ile hedeflediğimiz bilgiye çok daha kolay erişiyoruz. Webloglarla web sitesi hazırlama zorlukları ortadan kalktı. del.icio ile link paylaşımı yapıyoruz. Şimdi yeni bir şey daha öğrendim: Podcasting. Bu bir tür radyo weblogu.

Webloglar nasıl yazılı yayıncılığı çok pratik bir hale getirdi, podcasting de bunu sesli yayıncılıkta hedefliyor. Kendim denemedim. Ancak odeo.com adlı bir siteyi buldum. Bunun üzerinde pek çok farklı konuda sesli yayına kolay bir arayüz üzerinden erişmek mümkün. Buna benzer internet radyoları eskiden beri vardı. Ancak webloglar nasıl web sitesi hazırlamayı çok pratikleştirdiyse, podcasting ve odeo.com da aynısını internet radyolarında yaptı.

Kanalları inceleyip, bunların içeriklerine bakmak (tercihen bir rss reader ile) ve bunlardan ilgilendiğiniz konuyu dinlemek mümkün. Yeni yayınlar eklendikçe, site otomatik olarak güncelleniyor.

Bu arada wikipediadaki podcasting yazısı için: http://en.wikipedia.org/wiki/Podcasting

1 yorum:

Alpay Erturkmen dedi ki...

podcast'ler için itunes içinden oldukça büyük bir library çıkıyor. yüzlerce podcast var. işine yarayabilir?