Arman Kırımlı´nın "Mor İnek Nasıl Büyüsün" ve diğer kitaplarında kulaktan kulağa pazarlamanın altında yatan mantık çok güzel anlatılmış. Webloglar da bu fikrin en güzel görünebildiği güncel alanlardan biri.
Bilmeyenler için, ana fikri kısaca anlatmaya çalışayım. Alışıldık pazarlamada tanıtım reklama dayanır. Ancak bilgi bombardımanı giderek arttıyor, bu yüzden insanların bir reklamı fark etme ihtimali giderek düşüyor. Ayrıca reklamlar firmaların kendi kendilerini anlattıkları bir ortam. Bu kimseye inandırıcı gelmiyor.
Kulaktan kulağa pazarlamada, başkaları sizin ürünleriniz hakkında konuşuyor. Yeni kişiler ürününüzü deniyor. Onlar da başkalarına anlatıyor. Ürün hakkındaki bilgi, insanlara arkadaş çevresinden geldiği için, inandırıcı oluyor. Eğer ürününüz gerçekten değerliyse, ürün üzerinde konuşmak alışkanlığı, bulaşıcı bir hastalık gibi hızla yayılıyor. Sonunda çok az bir reklamla, çok büyük bir kitleye erişiyorsunuz.
Kulaktan kulağa pazarlamanın altında network (şebeke, ağ) etkisi yatıyor. 10 kişi, ürününüzle ilgili 4 kişiye konuştu diyelim. Eder 40 yeni kişi. 40 kişi, 4´er kişiye daha konuşsun. 160 kişi. Birkaç sefer sonra sayı çok büyük miktarlara erişiyor. Ancak tabi ki, insan nüfusu ve erişilebilir toplumun büyüklüğü bu sayıyı sınırlıyor.
Weblogların konuyla ilgisi şu: Webloglar da reklama dayalı olmadığı halde, bazı webloglara gelen ziyaretçi sayısı günde 1000 kişiyi bulabiliyor. Bu kadar büyük bir kitleye erişmek, tamamıyla insanların birbirine tavsiyesine dayanıyor. Kulaktan kulağa pazarlamayı test etmek için, tam uygun bir ortam.
Şu linkten daha fazla kaynağa erişebilirsiniz: When it Comes to Word of Mouth - Go Deep
Cuma, Ağustos 12, 2005
Kulaktan Kulağa Pazarlama
Gönderen Mert Nuhoglu zaman: 2:25 ÖS
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
1 yorum:
Merhaba,
Sanırım yazınızla ilgili 1-2 düzeltme ile başlamam gerekecek. Lütfen yanlış anlaşiılmasın.
Öncelikle Arman Hoca'nın soyadı KIRIM. Ayrıca kulaktan kulağa pazarlama tekniği günümüzde biraz daha farklı bir konu için işlenmekte. Arman Hoca genellikle kitaplarında YAYILIM konusunu işler. Yani biz beğendiğimiz için ürün ya da hizmeti anlatırız.
Kulaktan kulağa pazarlama (ya da ağızdan ağıza pazarlama olarak da çevirenler var) yani WOMM biraz daha getirisi olan ve karşılık ile yapılan bir etkinlik. Sanırım bu küçük farkı göz ardı etmemek lazım.
Yazınız için dilinize sağlık.
Yorum Gönder